Z6_PPGAHG8001ES40Q54SV1NT0MH7
Z7_PPGAHG8001VJ40Q54HELSQ3UF6

Стандарти за административно обслужване

Дата на публикуване: 27.08.2020
Последна актуализация: 24.04.2024

СТАНДАРТИ ЗА ОБСЛУЖВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ, ПРЕДОСТАВЯНИ ОТ РЕГИОНАЛНА ЗДРАВНА ИНСПЕКЦИЯ – ПЛЕВЕН

 

МИСИЯ

Регионална здравна инспекция – Плевен осъществява провеждането на държавна здравна политика на територията на област Плевен. Мисията ни като държавна администрация е да работим в полза на обществения интерес, посредством предоставяне на качествени административни услуги.

 

ПРИНЦИПИ

  • Предоставяне на административни услуги професионално, при стриктно спазване на законите.
  • Повишаване качеството и ефективността на предоставяните административни услуги, предоставяйки им по-лесен и бърз достъп, с повече възможности за различни канали за заявяване и получаване на услугата и по-голям контрол.
  • Спазване на поставените срокове за извършване на административна услуга.
  • Обслужване на клиентите коректно, любезно и с уважение.
  • Обслужване на всички потребители безпристрастно и без дискриминация.
  • Предоставяне на възможност за изказване на мнения и препоръки и предприемане на коригиращи мерки за отговорно решаване на възникналите проблеми.
  • Осигуряване на пълна прозрачност и отчетност.

 

ЦЕННОСТИ

При осъществяване на административното обслужване Регионална здравна инспекция – Плевен се ръководи от следните ценности:

  • Професионализъм.
  • Качество.
  • Честност.
  • Работа в екип.
  • Равнопоставеност.
  • Иновативност.
  • Справедливост.

 

ЦЕЛИ

  • Улеснение на гражданите и юридическите лица при получаване информация относно видовете административни услуги, при регистриране заявленията за услуги, при получаване на справки за текущото състояние на преписките, при получаване на информация за сроковете.
  • Повишаване на качеството и ефективността на работата по административното обслужване на РЗИ – Плевен.
  • Облекчаване дългите процедури.
  • Намаляване размерът на разходите /изразено в пари и време/, необходими за извършването на административните услуги от РЗИ – Плевен.
  • Елиминиране възможните корупционни практики.
  • Създаване на дружелюбна, делова обстановка за потребителите на административни услуги, предоставяни от РЗИ – Плевен.
  • Осъществяването на контрол върху дейността на служителите в РЗИ – Плевен, работещи по предоставянето на административните услуги.
  • Насърчаване на гражданите да изказват свободно мнението си за получаваните услуги от РЗИ – Плевен.

 

ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ

Ние се ангажираме да Ви информираме за структурата, функциите и координатите на администрацията, работното време, за предоставяните административни услуги, необходимите документи, сроковете и таксите.

Ние се задължаваме да предоставяме информация, като се ползва всеки един канал за достъп до нея: информационни табла, телефон, факс, интернет страница, анкетни проучвания, брошури и центъра за административно обслужване на РЗИ – Плевен.

Ние се задължаваме да осигуряваме ясна, лесно разбираема, пълна и точна информация.

Ние се задължаваме да Ви предоставяме информация относно административни услуги по следния начин:

  • на място, в Центъра за административно обслужване (ЦАО) и на информационното табло пред него, в сградата на РЗИ – Плевен с адрес: гр. Плевен, ул. Княз Александър Батенберг І №7, в работното време на инспекцията от 8:30 часа до 17:00 часа;
  • по телефона – 064/82 33 04 в работното време на инспекцията от 8:30 часа до 17:00 часа; · на интернет страницата на РЗИ – Плевен: www.rzi-pleven.com в категория „Административни услуги“.

Ние се задължаваме да актуализираме периодично информацията във връзка с нашата дейност и предоставяните административни услуги на интернет страницата на РЗИ – Плевен и на информационното табло пред

Центъра за административно обслужване, в сградата на инспекцията.

 

ОТНОШЕНИЕ КЪМ ПОТРЕБИТЕЛЯ

Ние се задължаваме да имаме вежливо, любезно, отзивчиво и професионално отношение към всеки потребител на административни услуги, предоставяни от РЗИ – Плевен.

Ние се задължаваме потребителите на услуги да получават точни разяснения и консултации преди и в процеса на предоставяне на услугите по начин, който ги удовлетворява.

Ние се ангажираме, при наличие на нормативни препятствия да търсим алтернативно решение на Всеки Ваш проблем, свързан с предоставяните от РЗИ – Плевен административни услуги.

Ние се задължаваме да предоставяме лесноразбираеми отговори на устни запитвания.

Ние се задължаваме да създадем организация служителите в Центъра за административно обслужване да обслужват всеки потребител за не повече от двадесет минути.

Ние се ангажираме да изслушаме Вашите молби и тревоги.

Ние се ангажираме да се отнасяме с внимание и загриженост към Вашите проблеми.

Ние се ангажираме да спазваме конфиденциалност относно всички запитвания, предложения и сигнали на всеки един потребител на административни услуги, предоставяни от нас.

Ние се ангажираме да се отнасяме с професионализъм, като не проявяваме субективно отношение и спазваме принципите за равнопоставеност.

 

РАВНОПОСТАВЕНОСТ И ПРОЗРАЧНОСТ

Ние се ангажираме да предоставим еднакъв достъп до услугите ни и равнопоставено отношение към всеки, който търси административна услуга, независимо от социално положение, образование, пол, възраст, етническа принадлежност или религиозни убеждения.

Вие винаги ще бъдете уведомени за името на служителя, с когото разговаряте по телефона или в ЦАО.

Ние се ангажираме да извършим проверка при оплаквания относно извършването на административни услуги, както и да Ви информираме за резултатите от нея.

 

СПАЗВАНЕ НА СРОКОВЕТЕ

Ние се ангажираме да Ви предоставим цялата необходима информация още при първия установен контакт с нас, независимо от използвания канал за достъп.

Ние се ангажираме да осъществим исканата административна услуга в законоопределените срокове, посочени в процедурите по предоставяне на административните услуги в РЗИ – Плевен.

Ние се задължаваме да спазваме сроковете за издаване на съответните

индивидуални административни актове, които са цитирани в специалните закони. Извън посочените в тях срокове се прилагат тези, регламентирани в Административно-процесуалния кодекс. Съгласно същия, непроизнасянето в срок се смята за мълчалив отказ да се издаде акта, а само в случаите и при условията, предвидени в специалните закони, непроизнасянето в срок се смята за мълчаливо съгласие.

 

ОБРАТНА ВРЪЗКА

Ние се ангажираме да търсим Вашите предложения, коментари, похвали и оплаквания, които може да дадете, като използвате поща, услугите на ЦАО, нашия е-mail адрес: rzi@rzi-pleven.com или пощенската кутия в сградата на РЗИ – Плевен.

Ние се ангажираме да анализираме Вашите предложения, коментари, похвали и оплаквания и да предприемаме съответните действия, когато те са в нашите компетенции. В случай, че Вашите интереси попадат извън компетентността на РЗИ – Плевен, ще препратим Вашия сигнал, оплакване или предложение, до съответния компетентен орган, за което ще Ви уведомим в седемдневен срок.

Ние се ангажираме да отговорим писмено на всеки подаден в писмена форма от Вас сигнал или предложение по повод лошо администриране в 7-дневен срок от получаването /освен в случаите, когато е необходимо извършването на проверка/.

 

ИЗГРАЖДАНЕ НА ВЗАИМНО ДОВЕРИЕ

Ние очакваме от Вас като потребители на административни услуги:

  • Да се отнасяте учтиво и с уважение към служителите на РЗИ – Плевен и останалите посетители и да не проявявате агресивно поведение.
  • Да предоставяте своевременно пълна и точна информация и съответните документи, изискуеми от закона или други нормативни актове.
  • Да се въздържате от търсене на преференциално отношение.
  • Да съобщавате за всяка корупционна практика.
  • Да уведомявате за всяка промяна на обстоятелствата, свързана с исканата услуга.
  • Да посочвате точния си адрес, телефон и e-mail за връзка.
  • Да отправяте своите предложения, сигнали и възражения по законоустановения ред.
  • Да попълвате предоставените наши анкети за проучване удовлетвореността на потребителите.

 

Обща е отговорността да се осигури приятна атмосфера на взаимно уважение, внимание и търпение.